2009-12-18

Hos frisoren

Idag ar det lordag, och hela veckan har varit lugn. Eller lugn och lung, Elton har varit genomforkyld och allmant gnallig, sa vi har bara tagit det lungt. Igar bestallde vi hem lite pizza hut delivery..... alltid bekvamt!!

Men idag kande jag att jag behovde komma ifran lite, sa jag gick ner till harsalongen har pa hotellet. Ja sa just nu sitter jag och fargar haret med en frisor pa varje sida. Har far man valja om man vill sitta vid en egen tv eller en data nar man fargar haret. Jag valde datan som kanske marks! Men som ni se finns det ju saklart inte vara sista bokstaver i svenska alfabetet med pa tangentbordet, darav den konstiga stavningen....

Fredrik och barnen akte till Lotte Mart och handlade, det galler ju att lagra upp nu nar Johan kommer!!!

Ikvall ska vi till nagra vanner och ata lite julmiddag, dem vill bjuda oss pa lite amerikansk / svensk julmat, kalkon! Dem ar sjalva koreaner, men ville anda bjuda pa det sa vi skulle kanna oss hemma nu i juletid!

Annars har har inte hant nagot mer precis, vi har ny nedrakning tills Johan kommer och tomten saklart.....

Tja sa nagra bilder kan jag inte lagga upp denna gangen,eftersom jag sitter pa harsalongen...
Det blir fler nasta gang!

6 kommentarer:

  1. Alltid lika roligt att läsa Era brev. Nu ser vi fram mot att se bilder utanför Ert hotell när pågarna tar emot Johan. Sköt om Er Farfar vid tangentbordet

    SvaraRadera
  2. Ja nu ska du tro att dem läääängtar.....
    Det ska bli kul att få hit Johan! Antagligen blir det väl lika högt tempo som när ni var här, så nått bloggskrivande har vi väl inte tid med,hahaha
    Japp kameran skall tas med ner när Johan kommer!! ha det fint många kramar!!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen hoppas allt e bra nu försöker jag åter igen sända en kommentar här d har aldrig lyckats förr men nu tog jag hjälp av joel så kanske,,,,.
    vi saknar er massor ha en underbar jul.
    Jag har skickat ett mail me till dig puss puss ann-louise

    SvaraRadera
  4. Typiskt att d funkade nu då beror d på att jag inte har gjort rätt innan,,,,.
    Ni ser ut att ha det helt underbart ska bli kul att se hur håret blav,,,,,.
    Mysigt att johan e på väg ta hand om er puss o kram ann-louise

    SvaraRadera
  5. Hej Ann-louise! Vad kul att du lyckades med kommentaren! Eller rättare sagt Joel! :)hahaha
    Javisst har vi det underbart här och vi längtar inte hem ett enda dugg :)
    Håret ja, det blir ju aldrig som när man gör det på 11!!!men dem har ju Majerel färgerna och Kerastase såklart :) Så det blev typ 13 i hela håret,mest utväxten, sen tunna folieslinger med hälften 7.3 och 8 för jag ville inte känna mej för ljus, vilket man ganska lätt gör med 13!! Dem har inte så många ljusa färger att välja på därav 13!!
    Idag kom Johan, det hade gått bra hans resa, men han var ganska trött, så nu gick han och la sej och vilade!!

    Angående kommentarerna, det e ganska krångligt att lägga upp kommenarer på bloggen, man måste likosm göra det två gånger eller nått, jag vet inte riktigt själv, du kan ju trösta dej meed det.....hihihihiii

    Hoppas att ni får en jätte bra jul
    massvis med kramar från oss!! :)

    SvaraRadera
  6. Hej igen vännen fick precis tillbaka ett mail från en annan sofia lindqvist hahahah jag o datorer jag ville ju bestämma en date på skype nu när vi e lediga i jul.
    Nu har jag ju lärt mig detta så nu får vi höras här ta hand om er puss puss Ann-Louise

    SvaraRadera