2010-01-09

11.23...

stod klockan på när jag vaknade idag, snacka om sovmorgon! Antagligen var den välbehövlig, för i normala fall när man tar sig lite sovmorgon från barn och andra familjebestyr, brukar halv tio kännas som fullt tillräckligt, och nästan lite för länge! Ja ja för att döva det "dåliga" samvete man genast känner rinner över sig, hann jag nog inte dra mej många sekunder förrens jag flög upp och drog på mej träningskläderna. Ganska jobbigt var det där nere idag, men det kan kanske bero på att jag knappt hade vaknat, men nu är det gjort och det är dags att gå in i duschen och sen borde man väl ta sig lite frukost/lunch.

Fredrik tog med barnen till en isbana som ligger några minuter härifrån. Som jag har skrivit tidigare har dem ju frysit en del utomhus isbanor här runt omkring, så det gäller ju att passa på att åka lite. Jag är ingen skridsko fantast och ser inget roligt i det heller, kanske den enda som känner så, men jag tycker bara inte att det är kul. Kan kanske bero på att jag absolut inte kan åka skridsko och har inga större belägg varför jag skulle lära mej det heller. Jo det skulle va för Fredriks eviga tjatande att jag måste lära mej för det är verkligen jätte roligt, hmm vi får väl se hur det bli med den saken. För den delen tycker jag det är kallt och ont gör det om man trillar!!

Igår gjorde vi annars inget speciellt. Höll oss här på hotellet, även Fredrik passade på att träna lite, vilket är ett kryss i taket!!! Men de få gånger som det händer att han får för sej att träna, mår han alltid lika dåligt när han kommer upp igen. Det är svimmningsanfall och värk över allt, och mitt i allt klagande piper det fram att han borde nog ta tag i den här träning, kanske man ska försöka 1 dag i veckan iallfall !!!! Hahahaha... För min och banrens skull är det oftast lugnast när han håller sig från gymet, det är inte hans favvo sysselsättning om man säger så...


Förresten igår bakades det kanelbullar här hemma! Mums va gott det var!

Idag är inte planerna många får väl se vad resten av dagen har att erbjuda!























...

4 kommentarer:

  1. Nåja, när Fia har för mycket tid så har hon tid att tänka ut lite roliga inlägg... Men riktigt så illa är det inte med tränandet. Visst är det lite jobbigt, men svimmfärdig vet jag inte om jag är...

    Nåja, nu har iallfall jag och barnen kommit hem efter att ha åkt skridsko med 1000 andra koreaner, trångt men riktigt roligt. Elton har lärt sig åka utan att jag håller honom och Albin har lärt sig bromsa så att det skvätter snö!

    SvaraRadera
  2. Skönt att se att pågarna har fått på sig halsdukar.det ser lite trångt ut på isbanan.Bullarna såg goda ut.Johan var mer än nöjd med sin resa.Han vill också tillbaks igen.Din syster o Cristoffer var hemma och hälsade påoss i går kväll.Vintern har blivit lite bättre nu,0gr i dag Kramar från FoF

    SvaraRadera
  3. Hej Fia!! Så härligt att läsa om ert liv i en annan del av världen! =) Verkligen en mysig blogg du har!! Va rädda om er och era fina gossar!
    Kram Linda F (eller Svensson..om det e lättare att fatta vilken Linda...=) )

    SvaraRadera
  4. Hejsan Linda!!

    Kul att du läser bloggen!
    Är allt bra med er då?
    Det kvittar nog hur länge du har varit gift, så blir du nog Linda Svensson ändå, hihihih
    hälsa familjen
    kramar

    SvaraRadera