2010-01-04

Tiden bara "rinner" iväg...

Nu har helt plötsligt två veckor bara passerat, sen Johan kom och igår var det dags för hemfärd för honom.
Det har varit två super härliga veckor, som man såklart vill få ut så mycket som möjligt av.... Men jag tror nog att vi fick det med!
Tyvärr avslutades Johans sista kväll med att vi blev magsjuka. Jag Fredrik och Elton var det som åkte på det. Tack och lov att Johan slapp, 10 timmar på flyget i det tillståndet är väl ingen höjdare precis....
Klockan 9 i morse(vår tid) fick vi samtal från mamma och pappa och Johan som bara skulle meddela att efter ganska många timmars förseningar på flygen var Johan äntligen på väg hem till Hässleholm, utan magsjuka.......

I Seoul är här för övrigt helt underbart väder, massivs med snö, klarblå himmel och solsken. Så pass mycket snö faktiskt att Fredriks kontor håller stängt idag och dem får arbeta hemifrån istället.
Gatan nedanför vårt fönster som normalt sett brukar bestå av hundratals med bilar har varit alldeles tom. Det är nog inte så vanligt med vinterdäck här......

Förresten på tal om att tiden bara rinner iväg, nu har vi för övrigt varit här halva tiden, och det återstår tyvärr bara tre månader till :(
Men inom dem tre månaderna får i ju besök igen!! :) Denna gången är det Jennies tur, och då blir det shopping. Jennie: Här ligger ett soppingcenter precis vid vårt hotell som har öppet till klockan 5 på morgonen, för att stänga 1 timme och sen öppna igen!!! Så där har vi och göra. Och du, det är GIGANANTISKT. Vi går nog inte igenom hela på en natt..........

Nu ska jag och barnen ut i snön lite!


Var tvungen att lägga upp lite härliga bilder från vårt snöiga Seoul







4 kommentarer:

  1. Jag blev av med en tändare till.Härliga bilder, men tycker pågarna är lite bara om halsarna. vi har också fått snö,men inte så mycket som Ni. Vi såg bilder från er i aktuellt i går kväll hur mycket snö Ni fått, det har inte varit så mycket sen 1937,det höga tornet som vi var uppe i var med.Sköt om Er Farfar vid tangenterna

    SvaraRadera
  2. hahaha jag hörde det om tändaren, men näste man/kvinna (Jennie) Får prova igen, men denna gången häller vi ut gasen tar den i incheckning så får vi se om det funkar.... Tredje gången gillt!!! Annars får väl vi prova en fjärde gång!!! hehehe jäkla tändare!!

    Ja här är verklgien jätte mycket snö, och iskallt just nu är det 12 minus ute.... hyj
    Ska vira in pojkarna bättre nästa gång :)
    Ha det fint!!!

    SvaraRadera
  3. Jag vill se mera filmer! Jag längtar efter er. Tack för kortet. Jag tycker om er. slut. kram Agnes
    (citerat från Agnes av mig. A :)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker om dej, Albin. Korten på er är jättefina. Jag har lånat era gungor. Vi har snö här nu. Vi tar snart ner julgranen. Säkert har du mycket lego.
    Kram FELIX

    SvaraRadera