2010-01-20

Igår...

...var här ett riktigt skit väder rent ut sagt. Det var plusgrader dock, fast en massa regn och dimma. Och förstås all snö som ligger här började ju smälta. Det gör inget för mej att snö försvinner, men det blir ju så blött. Men men aldrig är man nöjd, idag när vi kom ut var det super kallt igen, och då klagade man på det......

Hur som helst så är faktiskt,trots kylan idag, vädret helt underbart här. Himlen är alldeles blå, solen skiner och det är alldeles stilla. De flesta vinterdagar har varit så här. Sånna underbara vinterdagar som faktiskt får en att gilla vintern trots att det är kallt....

Igår lekte Albin med sin kompis Amy, dem har lekt varenda dag sen hon kom tillbaka. Hon har varit hemma över julen, men nu äntligen är hon tillbaka och dem har haft så roligt hela veckan, det har varit poolen och lekrummet, hemma hos henne och hemma hos oss. Dem kommer nog verkligen att sakna varandra nu när vi flyttar... Men vi får försöka hålla kontakten ändå. Återigen det är ju inte så att vi flyttar hur långt iväg som helst, avståndet är ju egentligen inte längre än från Hässleholm till Vinslöv, och med en trafikfridag kanske det kan ta en kvart att ta sej. Men trafik fria dagar tror jag knappt existerar här hehehe.... Men får man en jäkel till taxichaffis kan man klara sig på 30 min, men då får man hålla i sej.......
Idag har jag och barnen varit och handlat. Dem inhandlade som vanligt lite leksaker hmmm. Jag tror att vi har skämmer bort dem alldels för mycket här.... Det är Ben Ten och Power Rangers som hägrar just nu för Albin. Elton köpte sig en verktygslåda och ett munskydd.

Många barn har ju munskydd här, för avgaserna, Elton skulle ha det när han leker doktor eller när han jobbar med verktyslådan sa han... hehehe.....
Har vi tur ser vi Fredrik som hastigast på morgonen numera... Han har haft ganska mycket på jobbet sista tiden så det har spenderats en del tid där för honom. Han dillade något om att även jobba i helgen, men det verkade som det va lungt iallafall.

Annars har ned räkningen börjat för Jennie ankomst, snart är det dags för henne att komma, och det ska bli kul!!

(Var tvungen att fota västarna man fick ha på sej på ett lekställe vi var på i helgen,Ikea japp och Ikea finns inte ens i Korea)

3 kommentarer:

  1. Du gör oss glada varje morgon vi öppnar datorn och det är brev från Er. vi förstår att Du inte har eller orkar skriva varje dag. Roligt att Albin har någon mer än Elton att leka med.Har Ni fått veta när flytten blir av?Skönt att Ni får se solen någon gång,här är rullgardinen nerdragen varje dag.Sköt om Er nu skall jag ut och skotta snö Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej jag heter morfar och här sitter jag och har kommit på hur jag ska kunna lura Alton o Elbin när dom kommer hem. Det kan bli att jag köper en stooor såndär ni vet eller att jag gör en såndär rolig en eller ska jag fixa en.....? Ni får se när ni landar på Kastrup om ni hittar mig.

    SvaraRadera
  3. Hejsan
    Ni ser ut o må bra härligt!!! Idag ska jag på fotbollscup, hoppas vi vinner men hade varit roligare om albin o elton hade varit med o tittat.
    Jag räknar oxå ner till ankomst i Korea !!!!!! många kramar jennan

    SvaraRadera