2009-10-18

Childrens grand park...

... har dagen spendrats på idag. Eftersom solen sken och vädret var helt underbart bestämde vi oss för att passa på att göra en ute aktivitet idag, man vet ju inte hur länge vädret håller sig... Så sagt och gjort, vi tog tunnelbanan till en jätte häftig park. Väl framme kom vi på att vi inte hade några kontanter ute, så vi började leta efter en uttagsautomat. Det är ju så klart inte det enklaste här, för det är inte vilken uttagsautomat som helst som funkar för vår utländska kort. Så någon automat hittade vi inte. Då kom vi på att vi kunde ju handla på mitt kort och ta ut pengar på så vis. Men nu är det ju så och detta är väl ingen nyhet för dem som känner mig att mina kort och mina koder är väl inte min starka sida precis, så detta var inget alternativ eftersom jag som sagt hade glömt min kod, igen. Men lyckan var gjord, det kostade ingenting att gå in i denna park!!!
Så vi vandrade in i denna gigantiska park, som bestod av en jätte jätte jätte stor lekplats, som barnen bara älskade. Här fanns även zoo, med elefant, tigrar, lejon, apor, kameler, björn, is björn, säl mm mm mm. Också tivoli... Ja här fanns det mesta. Det bästa tyckte nog jag och Fredrik var alla gröna härliga backar man kunde sitta och fika i, sparka lite boll och bara ligga och slappa.

Tyvärr glömde vi vår kamera också, så några bilder från dagen kan jag inte lägga in. Dagen avslutade med lite Koreansk barbeque mm gott :)

För övrig trivs vi super i vår nya lägenhet.
Måndag morgon beger sig Fredrik i väg igen, vi hoppas förstås att vi får se han till nästa helg igen. Sen verkar det som att han kommer att jobba lite närmare här igen så vi får träffa honom varje kväll :)

3 kommentarer:

  1. Men Sofia då.. Var Fredrik jätteglad för dej när du inte kom ihåg koden?:) Men de verkade bli en skön dag en då, häftigt med alla djuren!! Nästa gång, häng kameran runt halsen:) Skönt att ni trivs i nya lägenheten.. ha de gött/S

    SvaraRadera
  2. Att Sofia inte kan sina koder är ingen nyhet, jag tycker det är ett under att hon vet vilken våning vi bor på på hotellet ;)
    Att kameran hade hängt runt halsen hade inte heller hjälpt i detta läge för batterierna var slut så kameran fick stanna hemma. Men det lär bli fler besök till denna helt underbara park och då lovar vi att kameran skall vara med.
    /Fredde

    SvaraRadera
  3. Till Fredrik: Ge Sofia en lapp med våningsnummer nu när ni flyttat, så hon inte går till den andra och undrar var alla saker tagit vägen:))/S

    SvaraRadera