2009-10-11

Hejdå igen Fredde

Japp i morse åkte Fredrik iväg för minst en veckas arbete igen...
:(
Lite trist men det är ju som sagt varför vi är här.... Förhoppningsvis kommer han hem till helgen, men det tror vi på när han är här! ;)
Men jag och barnen klarar oss fint, vi har att göra. Eventuellt står det en flytt på schemat denna
veckan. Nu är det ju som sagt i samma hus men 10 våningar högre upp!! Där är en helt fantastisk utsikt och vi kunde inte motstå läghenheten som vi var och tittade på i förra veckan. Kolla lite i våra grejor, fast man bara har varit här i typ tre veckor eller nått så har man redan köpt på sig en del, och alla grejorna och kläderna man hade med sig hit...tja det blir en del att packa ner för att sedan packa upp.....

I lördags blev det koreansk mat, med Fredriks arbetskamrater, mycket trevligt och jätte gott!!! Kvällen avslutades på en glassbar för vår del, men givetvis fotsatte den på en karaoke bar (som förstås finns överallt här) för dem som inte hade barn.

Idag känner jag mig tyvärr inte riktigt frisk, febrig och förkyld, typiskt just när Fredrik är bortrest, men men... Som tur är brukar jag inte bli mer sjuk än så här, att man känner sig mest lite halv kass..... (peppar peppar...)
Så idag orkar jag tyvärr inte skriva så mycket här!
Albin och Elton är goa dem tyckte att jag skulle lägga mig och vila så jag skulle bli bättre.... Hmm det är nästan så man undrar vad dem har i gärningen???
Har förresten förstått att det är krångligt att lägga kommenatarer, nu är ju inte jag någon höjdare på detta heller, men Fredrik pratade om att man behöver trycka på "skicka kommentar" knappen två gånger.... hmm vet inte om det var så han menade, men man kan ju prova... Annars får Fredrik återkomma om det lite mer detaljerat senare..... För övrigt blir vi ju jätte glada för alla roliga mail vi får!!Men nu ska jag nog faktiskt lägga mig och vila lite........
Här kommer lite gott och blandat bilder.

(Albin och Elton i deras nya badutstyrslar, man får alltid badmössa till bad brallorna här, som Albin så klart envisas med att använda)

(Lite matpause i alla våra utflykter behöver man)

(Albin i tunnelbana stationen)

(Albin och Elton kollar in det jätte häftiga vattenspelet, som rörs i takt till musik)

(Elton och Albin, och den nya vagnen som vi är så glada för, tack Uffe och Kristina! )

(Vi tog en bit mat på en helt fantstisk terass. Här leker Elton.)

(Albin blev kompis med en koreanks kille)

(Elton och Albin på terassen)

(Maten blev ju såklart koreansk i form av en famljetallrik)

9 kommentarer:

  1. Svejs!! va skönt att ni lever ja började bli lite orolig... Du har ju inte skrivit på jättelänge.. Tråkigt att du inte är bra, men du får krya på o så får ni alla ha de bäst!/S

    SvaraRadera
  2. Hejsan
    Ja visst lever vi!!! :) Och vi har det bara fint, förutom att jag är lite krasslig, men jag ska absolut krya på mej....
    Ska också försöka skriva oftare.... :)
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Hallå där nere i Korea!
    Härligt att se solen skina från en klarblå himmel och barnen i T-shirts. Vi har plockat fram vinterjackorna nu... Va söt Albin är i sin badmössa, du har väl skaffat en likadan?
    Krya på dig, Sofia!
    Kramar Helena

    SvaraRadera
  4. Hej Fia.
    Det verkar som du trivs, men jag saknar dig mycket. Roligt att du skriver så mycket, det känns som om man är med dig i din resa.Hälsa alla och ta hand om er. Kram Jennie

    SvaraRadera
  5. Hej Sofia och familjen! Det är så skoj att läsa er blogg... vet precis hur du har det. Tack för trevliga stunder tillsammans när vi var nere och hälsade på Uffe. Vi får ha fler sådana hemma i Sverige när ni kommer hem igen. Kul att Elton trivs i vagnen. Stor kram från ett höstfint Habo Ljung. Kristina

    SvaraRadera
  6. Hej Sofia!
    Krya-på-dig-hälsningar från oss här hemma. Vilka härliga bilder du har lagt in på er. Har precis själv också upplevt sol o värme några dagar. Så skööönt. Här hemma börjar kylan krypa på. Nu är det mössa o vantar som gäller. Funderar på vilken mössa jag ska ta, hrmmm, har ju några att välja på, hihi.
    Ha det så bra och hälsa alla! Kram från moster.

    SvaraRadera
  7. Helena:Jadå här skiner solen, men bara på dem sista dagarna har det faktiskt blivit lite mer långarmad tröja väder, iallafall på förmiddag.Nja nån badmössa har jag inte införskaffat än, men en ny bikini :)

    Jennie: Ja visst trivs vi, men jag saknar er också i skolan, funderade ett tag på om man kan hoppa runt med terminerna jag kanske kan börjar läsa Au 2 (eller vilken termin ni nu är på när jag kommer )direkt och ta den andra inriktningen sist. Då hade jag ju kunnat fortsätta med er!!!!

    Krisitna-Ja mysiga stunder med er blev det verkligen, men allt för sorgset att ni inte skulle vara här mer, men vi tar igen det när vi kommer hem till Sweden igen :)

    Ingela- Ja just det ni fick ju också sol och värme, men att du nämner det här du vet ju att farfar läser bloggen!!! hahaha
    Det blir ju sånt liv på honom ;)!!!!!!!! hahaha skönt att ni hade det bra iallafall och jag ska krya på mej!! det börjar bli lite segt att vara kass nu.....

    SvaraRadera
  8. Heej heej
    så som alla redan har skrivit krya p dig Sofia!! Vilka fina bilder, o vilken terass =) ja det är ju inte annat än att man vill åka o hälsa på! Vilka fina simset ungarna har!! hehe de slutar med att skridskorna åker på hyllan och simbyxorna kommer fram, när ni kommer hem=)
    ha d bra saknar er alla!"!! kramar jennie

    SvaraRadera
  9. Ja vem vet det blir kanske simkarriär istället!!!
    Ja men kom och hälsa på då!! Du kan ju ta ledigt från studierna en månad nu när Kristoffer åker, och komma hit här och bo hos oss!!!! Så slipper du vara home alone.....
    Ha det bra ni me
    kramar från oss!!!

    SvaraRadera