2009-10-06

Dagarna rullar på...

och innan man vet ordet av det är det kväll igen.....

Forfarande trivs vi såklart super och har ganska fullt upp de flesta dagarna, andra dagar slappar vi här på hotellet, lekrummet poolen och lite sånt.
Det är roligt för man träffar så mycket nya människor, från överallt i världen. Barnen tycker det är spännande med alla nya språk. I lördags när vi var och fikade på Starbucks stötte vi faktiskt på annan svensk familj, från Lund till och med... Tja ibland är verkligen världen liten...

Det märks att det börjar gå mot hösten även här. Det är dock forfarande shortsväder, men man känner att luften börjar bli lite kyligare.

Igår åkte jag och barnen och handlade. Det börjar gå lättare att handla nu. Jag har faktiskt satt mig ner och gjort lite matlistor, känns ganska seriöst.... Men man måste det är inte lätt att gå in i en stor koreansk maxi och bara handla vad man känner sig sugen på. Man kan ju inte ens gissa vad som finns i de olika förpackningar. Det är inte vidare lätt att tyda koreanska faktiskt!!
Men som tur är åkte Jume, en jätte trevlig tjej och hennes dotter Sarah som är lika gammal som Elton med igår också. Hon är korean och har bott i London ett bra tag. Hon pratar med andra ord bra engelska och hon var till stor hjälp igår.
Vi träffas en del här i lekrummet Elton och hennes flicka brukar leka lite. Igår skrek Elton av någon anledning NEEEJ!!Då började hon också gå runt och skrika nej. Elton undrade nog vad som var NEEJ men hon såg mest glad ut och förstod givetvis inte vad det var hon skrek. Hahaha kul att se hur barn snappar upp språken.

Imorse åkte Fredrik iväg till en annan stad som ligger ganska långt här ifrån. Dem har kunder där, så honom ser vi inte innan fredag iallafall, lördag om vi har tur...

På torsdag ska jag kolla på ett nytt rum, det ligger jätte mycket högre upp så vi får väl se om det kan vara nått. Utsikten lär det väl inte vara något fel på, men tydligen är den planerad på ett annat sätt, vi får väl se om det passar oss.

Snart börjar det bli dags att planera för farmor och farfars ankomst, det ska bli kul!!

Ja det var väl allt från oss gott folk!!

3 kommentarer:

  1. hejhej
    jag har skrivit förrut men verkade som d inte har kommit fram. Va kul att barnen har hittat lite lekamrater!!! Vem vet d kanske slutar med att ni stannar där, fast då kommer jag o hämta er!!! Kul att farmor o farfar ska komma o hälsa på!!! Men Sofia kan du skicka en grej till miog från din dator jag har lagt ett word dokument i Jennies Mapp och det heter MR ordlista tror jag, mappen kan även heta jennie EU hade varit jättebra om du mejlat det till jennie-lindqvist@hotmail.com HA d gytt!!=) MÅNGA KRAMAR!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan Syster.
    Har du fått grejen jag skickade? Var det rätt??
    Hälsa
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Hahahaha, du är tokig du Sofa - jag förstod vad du menade i mina kommentarer =)

    Förresten, jag älskar läsa er blogg! Så roligt att läsa om allt ni är med om och allt ni gör "over there".

    Hälsa de andra tre från oss här hemma på Västerbogatan! Kramar i massor!!

    SvaraRadera