2009-09-26

Aquarium



































Dagen igår spendrades på ett jätte häftigt aquarium! Här fanns allt möjligt, men hajarna var väl enligt Albin det häftigaste! Elton imponerades nog mest av den sköldpadda som var i storlek med han själv och simmade runt bland hajarna.

När man kommit till ett ställe som är tusentals gånger så stort som väla, med varenda affär man kan tänka sig, var man ju ganska sugen på att ta ett varv där efteråt. Tyvärr verkade barnen inte lika impade som mig över detta och surade mest. Så det blev inte så mycket shopping som önskat men lite hann man ju med. Och faktiskt "sprang" vi på varsitt par crocs till barnen. Dem är välbehövliga här på hotellet. När man åker ner till frukosten, poolen eller lekrummet är det skönt för dem att slippa krångla med gympisarna.

Vi åt såklart jätte god mat igår också. Jag lyckades ta mig igenom en hel måltid med pinnarna :) Albin kämpade på lite grann, men fick en gaffel, vilket var ganska mycket lättare. Allt här serveras med pinnar, men på dem flesta resturanger kan man fråga om man kan få gaffel så brukar dem kunna rota fram en till oss!

Att jag hann shoppa lite hade sin anledning och det var att precis utanför var där en tvshow som spelades in så det var ganska mycket musik rökmaskiner filmkameror överallt. Detta imponerades såklart barnen av så där satte sig Fredrik med dem så jag kunde gå in i en affär. Ganska häftigt för Albin framför allt att se hur det går till när man gör tv program. Lika impad som Albin var över detta, lika impade var såklart alla kameror över Albin och Elton så dem hamnade nog på tv även denna gången.

Nu ska jag gå ner en runda till gymet, innan det är dags för lunch här.

5 kommentarer:

  1. Tusentals gånger så stort som väla?? Vilken guldgruva!!!

    SvaraRadera
  2. Där skulle pappa varit o shoppat !!

    // Mamma

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder , kan förstå att Albin o Elton var impade.

    Jag kan tänka att det måste vara roligt för för alla kompisarna här hemma på Trollslingan att titta på korten.

    // Mamma

    SvaraRadera
  4. Tror inte att pappa hade blivit så impad precis.... Men här är mycket annat som kan imponeras på honom, har hört att våren här ska vara fanstiskt ;)
    Ja jag hoppas att bilderna uppskattas!!!

    SvaraRadera