2009-09-24

Game centra....

(Ena ingången till hotellet)



(Hotell lobbyn)

("Sitta på golvet resturnagen")




(Albin äter med pinnar)





(Elton )

(Massa barn i poolen)


(omklädningsrummet, här finns alltid en bricka med spray, bodylotion, gele och lite sånt till håret, inne i duschen finns så klart schampo och tvål)


(Albin ombytt och klar)

(Elton utanför Game Centra)
(Jamie och Elton på ett fik som var inrett som ett tåg, med en tågräls i mitten)


(Jag och Elton på resturangen)

(Jamie och Albin på resturangen)


...is the place. Japp, det är en spelhall som ligger alldeles i närhet, som dagen spenderades på igår. Albin framför allt ääälskar det. Elton är ju me glad för det men han är ju nöjd med det mesta :) Han som har stället känner igen oss efter alla dem gånger vi har varit där inne och det verkar som att han tycker att det är riktigt trevlig när vi kommer in där numera!!!

Vi försökte även hitta ett par foppa tofflor till barnen igår, men det gick så där. Dem vet inte vad foppa tofflor är, men dem vet vem Marcus Näslund (hockeyspelare) och vem Piiipii (med deras uttal) är. Däremor verkar dem fatta lite bättre när man bokstaverar CROCS till dem (namnet på foppa tofflorna) Så här finns allstå Crocs, men tydligen inte i dem affärerna jag har varit i. Vi frågade i cirka fyra affärer så det återstår väl några tusen..... Jag väntar tills jag springer på ett par helt enkelt.

Hmm borde nog skriva varje dag i den här bloggen, man kommer inte ihåg vad man har gjort....

Ja ja iallafall dagen idag har tillbringats med en jätte trevlig koreansk tjej Jamie.Hon jobbar på hotellet där vi bor och är i ålder med mig. Hon var ledig idag och vi betsämde att vi skulle gå och ta en lunch och prata lite. Vi gick till en jätte trevlig resturang.

Vad vi åt blev jag aldrig riktigt klok på men det var något med nudlar som var jätte gott. Så klart serverades det kimchi till också!!! Kimchi serveras till allt här, och då menar jag allt. Det är någon nationalrätt eller något. Inte så gott om jag får säga min mening, men stark mat har aldrig varit något för mig... ( Kimchi och inlagd gurka ?? serveras till allt här, hmm även till pizza. Elton älskar dem gurkorna men en annan föredrar dem mer på en leverpastaj macka.)

Men som tur är hade vi ju som sagt med oss Jamie som visade Albin och Elton hur man kunde doppa kimchin i en skål med vatten så försvann det starka. Ja jag fick ju ursäkta mig lite och säga att det är nog bäst att jag också gör det, för stark mat är inte min grej. Så det gjorde jag... Jag och Albin stoppade den nydoppade kimchin i munnen samtidigt och båda skrek efter vatten i samma ögonblick. Och det skulle inte vara stakt... puh.. ja vi har väl olika definationer över vad vi anser är stark mat. Jamie tyckte det var ganska roligt och berättade när hon varit och rest i Europa (hon verkar resa ganska mycket) så fick hon nästan panik för ingen mat är ju stark där, det smakar mest ost... Tja det har hon nog ganska rätt i, men det är fasen så mycket godare....

Det var överlag en jätte trevlig resturang där man kunde se när dem gjorde nudlarna under tiden man åt. Och då menar jag förstås inte när man kokade nudlarna, utan mer den stora deg klump dem snurrade runt på och sånt.
Så klart blev det en runda i spelhallen också innan vi begav oss hem igen.

Sedan vi kom hit har Albin tjatat om att han vill gå in och äta på en sån resturang där man sitter på golvet, vilket man gör på var och varann resturang här såklart. Så det ska vi prova ikväll, när Fredrik kommer hem.

Allt går förresten bra för Fredrik på jobbet han trivs bra, och för första gången på länge umgås jag och barnen mycket mer med honom. Det är ju så klart jätte skönt!!
Vi äter till och med frukost ihop varenda morgon. Det tror jag faktiskt aldrig har hänt på en vardag hemma i Sverige.


Det där med bilder har jag inte lärt mig ännu så det får Fredde fixa när han kommer hem i kväll, idag har vi ju haft med oss den vanliga kameran. Så bilder kommer ikväll...

Förresten måste skriva in barnens egen påhittade sånger, som dem själva nynade fram idag...
Som säkert många vet är Elton väldigt glad för sången lille katt.....
Nu har dem tagit denna till en ny nivå. ;) By Elton and Albin.... Inspirerade från att Elton aldrig får ha napp och snutte för mormor. Morfar tycker inte om att dem äter godis. G farmors goda gröt. G farfars fiskar......

Lille mormor, lille mormor, lille söte mormor, vet du att, vet du att, jag har napp och snuutte....

Lille morfar, lille morfar, lille söte morfaaar vet du att, vet du att, viii äter massa goodis....

Lille farmor, lille farmor, lille söte farmor, vi vill ha, vi vill ha, vi vill faktiskt haa gröt.

Lille farfar, lille farfar, lille söte faarfar, vi vill ha, vi vill ha, vi vill ha massa fiiisk.

2 kommentarer:

  1. hej på er
    Vad ni verkar ha det bra ! Skönt också att det går bra för Fredde.Är ni uppe så tidigt äter frukost alla tillsammans. Vilken tid sticker Fredde till jobbet ? Här hemma är allt som vanligt. Upp, laga frukost, bädda ,plocka (stampa)jobbet hem trött , laga mat, diska
    soffan , halvsovande, sängen.....
    Imorgon bär det iväg till skoaffären i Kristianstad.
    Förresten- Strömmen kopplad i bastun !!!
    Ha en bra dag.
    Tusen kramar till er
    (Miljoner pussar o kramar till Albin o Elton)
    Från mormor o morfar

    SvaraRadera
  2. Hej hej....
    Ja det är dem gamla vanliga rutinerna, än så länge saknar vi inte dem. Här är det mer gå upp omkring 8 tvätta oss, gå ner käka frukost, vinka hejdå till Fredde som sticker vid ungefär halv nio, kvart i nio, oftast blir det lekrummet därefter en sväng. Sen upp på rummet. Sängarna är bäddade,disken är diskad, kuddarna i soffan står perfekt, toan vidgjord. Nya handdukar toapappret viket. Japp dem viker alltid oa pappret på ett speciellt sätt på toaletten vet inte varför, tja sen får man ju se vad resten av dagen har att erbjuda....
    Så här är det inte så ycket stampade, det hade Poppe gillat.... :)
    Nu ska vi ner och äta frukost, ha det bra i Krstd idag!!
    Kram kram till er alla från oss alla!!!!

    SvaraRadera